איטום מעברי צנרת

כדי שמבנה יהיה בטיחותי יותר ומוגן יותר מפני אש ועשן לא מספיק להתקין פתרונות וותיקים להתראה או לכיבוי.

כיום, כבר ידוע היטב שנחוצים במקביל גם פתרונות של בטיחות והגנה שמספקים הגנה פאסיבית – כלומר יכולים למנוע את התפשטות האש בין חלקים שונים של המבנה. איטום מעברי צנרת, למשל, הוא דרך חשובה במיוחד, שיכולה למנוע את התפשטות הלהבות בין חלקי מבנה, בין קומות שונות ולעיתים אף בין בניינים סמוכים (כאשר מדובר בקומפלקס בנוי).

מעברי צנרת ומעברי אש

מעברי צנרת הם למעשה אותם חללים שבהם עוברים הצינורות השונים שמצויים במבנה. אלא הם צינורות של מים וביוב, לעיתים גם חללים שבהם עוברים כבלים של חשמל, כבלים של תקשורת ומחשבים וכדומה. אותם מעברי צנרת, הופכים במקרה של שריפה למקומות אידיאליים כמעברי אש.

איטום של מעברי הצנרת, אם כן, נועד להתייחס לבעיה הזאת ולתת לה פתרון באמצעות שימוש בטכניקות שונות. לאחר ביצוע הטיפול והמיגון, מקבלים מבנה בטוח יותר ומוגן יותר והמוכנות למקרה של שריפה – אידיאלית.

שיטות לאיטום המעברים

קולרים תופחים | קולר תופח | Pilostop collar | איטום מעברי צנרת

יש כמה וכמה שיטות של איטום למעברי הצנרת, כאשר הבחירה נעשית על פי מאפייני החללים, על פי מאפייני המבנה, על פי אופיים של הצינורות ועל פי שיקול הדעת של הגורם המקצועי האמון על התקנת פתרונות מיגון אש.

פתרונות איכותיים יכולים לכלול למשל יצירת מחסומים אפקטיביים, בעלי עמידות אש גבוהה וכן טיפול בצנרת עצמה, שעשויה להוות נקודת תורפה במקרה של שריפה.

בין השיטות ניתן למצוא למשל איטום מעברי צנרת באמצעות קולרים תופחים – דרך חשובה לאיטום ומיגון של צנרת נעשית באמצעות התקנת קולרים מיוחדים במינם. הקולרים הללו מותקנים בדרך כלל בצינורות פלסטיק, באזורים שבהם הצנרת עוברת בנקודות מרכזיות בתוך הקיר או ברצפה. כאשר שורר חום גבוה, המאפיין מקרה של התלקחות, פיצוץ או שריפה, נכנס לשימוש הקולר.

הוא מתנפח לממדים עצומים של קרוב לפי עשרים מהנפח המקורי. הצינור נחסם בו במקום, ויכול להחזיק כך מעמד לארבע שעות. בצורה כזאת ניתן למנוע באופן אפקטיבי את התפשטות האש.

ישנם סוגים שונים של קולרים, ובכלל זה קולר ללא מעטפת, קולר ליציקה, וקולר אוניברסלי הניתנים כפתרונות במצבים מיוחדים. הקולרים קיימים בכל המידות וכדאי להיוועץ עם המומחים של חברת פילו אש קודם להנחת התשתית כדי להימנע מהוצאות חריגות בשלב הגמר.

צרו קשר עוד היום

שיתוף