התקנת גלאי עשן בבית או בעסק- כל המידע החיוני עבורכם

גלאי העשן הולכים ותופסים את מקומם בשנים האחרונות כאחד הדברים החשובים המותקנים במבנים מסחריים, תעשייתיים ואף בבתי מגורים בשל חשיבותם הרבה באיתור מוקדם של עשן ואש בעת היווצרות של אירוע אש. מה אתם באמת יודעים על התקנת גלאי עשן ומהם הסוגים השונים הקיימים?

מהם למעשה גלאים אלה ומהי ומשמעותם?

התקנת גלאים לגילוי עשן הפכה להיות נפוצה מאוד בשנים האחרונות כחלק מההבנה כי יש ביכולתם לייצר הגנה על רכוש וכן הגנה על נפש במקרים של שריפה. גלאים אלה הם למעשה מתקן אלקטרוני אשר חש בנוכחות עשן, ומייצר התראה שתפקידה להתריע על אפשרות לדליקה.

התקנת מערכת גילוי עשן תעשייתית או מסחרית כוללת למעשה אפשרות של שליחת התראה על שריפה לכיבוי אש והיא במרבית המקרים מחוברת למערכת התראה בפני שריפה שהיא כיום הכרח מבחינה חוקית בכל מקום עבודה, לימודים או מסחר. לעומת זאת גלי עשן המיועדים להתקנה בבתי מגורים מייצרים התראה קולית או ויזואלית מהגלאי עצמו ובכך מייצרים הגנה חשובה על אנשים השוהים בדירה.

היכן מתקינים את גלאי העשן

גלאי העשן צריכים להיות מותקנים במרכז החלל, או קרוב לנקודת המרכז ככל האפשר וכאשר הם מוצמדים לתקרת החדר. באמצעות התקנה זו הם למעשה מייצרים את ההגנה הטובה ביותר מפני שריפה.

ניתן למצוא כיום גלאי עשן אלחוטי אשר למעשה מותקן עם סוללה המאפשרת אורך חיים ממושך ללא צורך בתחזוקה מיוחדת, גלאי זה ישדר התראה אל בעל הנכס או העסק או אל מערכת כיבוי אש מתקדמת יותר המותקנת במבנה. גלאי אש עצמאי הוא למעשה גלאי אש אותו אנו יכולים להתקין בצורה פשוטה ונוחה בכל חדר או חלל מגורים או עסק והוא אינו תלוי במערכת כיבוי אש רחבה יותר ופועל באופן עצמאי.

מהם סוגי הגלאים הקיימים כיום בשוק?

כאשר אנו מתכננים התקנת גלאים לזיהוי עשן עומדות בפנינו שתי אפשרויות:
גלאי עשן מייננים אשר מייצרים התראה המבוססת מידת הזרם האלקטרוני הקיים באוויר, כאשר עשן נוצר האיזון של האלקטרונים באוויר מופר וכך המערכת יודעת להתריע. גלאים אלה הם רכיבים טכנולוגיים מתקדמים שיודעים להתריע בשלבים ראשונים והרבה לפני הסוג השני של הגלאים.

הסוג השני של גלאי העשן הם גלאי עשן פוטואלקטריים אשר מזהים עשן באמצעות קרן אור המוחזרת אל הגלאי במקרה של עשן או שריפה. החיסרון של גלאים אלה הוא שהם מזהים את השריפה רק לאחר שהיא כבר פרצה, לעיתים זה עלול להיות מאוחר מידי כאשר המטרה היא להגן על נפש או רכוש.

התקנת גלאי העשן בצורה האופטימלית ביותר תשלב בין שני הסוגים ובכך תייצר הגנה מקסימלית עבור החלל שבו הם מותקנים.

גלאים לזיהוי עשן יצילו את החיים שלכם

חברת פילו אש היא החברה המובילה בישראל בתחום מיגון אש והגנה מפני שריפות, כיום החברה מייבאת מגוון נרחב של אפשרויות למיגון מפני אש והיא מייצרת פתרונות נוספים כחול לבן במחירים השווים לכל כיס. לחברה אנשי מקצוע בעלי ניסיון רב בהתאמת גלאי עשן ומערכות לגילוי עשן לכל צורך או חלל והיא מעניקה שירות התקנה לגלאי העשן בצורה המקצועית והמתאימה ביותר על מנת לייצר התרעה שמצילה חיים ורכוש במקרה של שריפה.

כאשר אתם מעוניינים לייצר הגנה ראשונית מפני אפשרות של דליקה עליכם לקחת את הנושא תוך מתן חשיבות מרובה הן מבחינת ההתקנים עצמם והן מבחינת אופן ההתקנה ולכן אנו ממליצים להיעזר באנשי מקצוע ולא להזמין גלאים שקונים מאתרים בחו”ל דרך האינטרנט.

שיתוף

צרו קשר עוד היום