איטום מעברי אש

משמעות הביטוי איטום מעברי אש או חסימות אש פשוטה, ומבטא את הצורך להשיב לקיר שהוגדר על ידי יועץ הבטיחות כקיר אש, ונפרץ באמצעות כבלי תקשורת/כבלי חשמל/תעלות מיזוג אוויר/צנרת, את העמידות אותה הגדיר יועץ הבטיחות (60, 90, 120 דק’ ) כדרך למיגון אש בפני שריפה או דליקה.

מה חשוב למזמין העבודה לוודא טרם התקשרות עם קבלן לביצוע האיטום למעברי אש?

  • שביצוע עבודת איטום מעברי האש תהא עם חומרים המאושרים לפי תקן ישראלי 931 חלק 2, ובהתאם לתעודת הבדיקה ו/או הרחבת תוצאות שאישר היצרן;
  • שהעבודה תבוצע באמצעות קבלן בעל ניסיון של 5 שנים אשר הוסמך לבצע עבודתו על ידי יצרן החומר;
  • שקבלן הביצוע בקיא בדרישות תקנות בטיחות אש והתקנים השונים;
  • עמידה בלוחות זמנים;
  • מחיר תחרותי ואטרקטיבי;

ביצוע עבודת האיטום למעברי האש תהא עם חומרים המאושרים לפי תקן ישראלי 931 חלק 2, ובהתאם לתעודת הבדיקה ו/או הרחבת תוצאות שאישר היצרן:

לחברת פילו אש סל מוצרים איכותי אשר מיוצר בישראל כחול – לבן, ונבדק במכון התקנים הישראלי לפי תקן ישראלי 931-2.

סל המוצרים כולל מגוון אפשרויות בהן ניתן להשתמש כדי לבצע את עבודת האיטום למעברי האש, החל בצמר סלעים מרוח PILOCOAT FIRESEAL- אותו פתרון מוכר וידוע מזה שנים,  וכלה בפתרונות טכנולוגיים מתקדמים אשר מקטינים את מרווח טעות האנוש בהתקנה, כגון PILOPROPASS שהינה תעלה למעברי כבלים – תעלה מובנית אשר בתוכה מוטמן חומר תופח, אשר בזמן שריפה מתנפח וחוסם את מעבר האש.

שהעבודה תבוצע באמצעות קבלן אשר הוסמך לבצע עבודתו על יד יצרן החומר:

הספר הכחול (פרק 08 למפרט הכללי לעבודות בנייה) קובע כי עבודות איטום מעברי אש יבוצעו על ידי קבלן אשר הוסמך לכך על ידי יצרן החומר וכי יש להעסיק בעבודות אלו רק חברה בעלת ניסיון של 5 שנים לפחות בסוג זה של עבודות.

תקן ישראלי 2174- בדיקה באתר של התקנת מחסומי אש – (המכונה בקרב קבלנים בדיקת מעבדה 931 בשטח) אשר כתיבתו טרם הסתיימה (נכון למועד כתיבת שורות אלו 6.5.18), אימץ בין היתר את פרק 08 למפרט הכללי לעבודות בנייה.

שקבלן הביצוע בקיא בדרישות תקנות בטיחות אש והתקנים השונים:

היתרון של רכישת החומרים מחברת פילו אש או ביצוע עבודות איטום מעברי האש באמצעות הצוותים המצוינים של פילו אש, טמון גם בכך שמנהלי חברת פילו אש פעילים בוועדות התקינה השונות, לרבות  בוועדת מומחים 511615, באמצעות עו”ד נטלי אבן, סמנכ”לית הפיתוח העסקי בחברה. בוועדה זו דנים באימוץ התקן שבסופו של יום יקבע איך מתבצעת בדיקה באתר של התקנת מחסומי אש.

צרו קשר עוד היום

עמידה בלוחות זמנים:

עידן חדש בפילו אש, תחת פיקוחה של הגב’ סיגל טלקר, סמנכ”לית הכספים ובקרת האיכות בחברה, מחויבים הצוותים המנוסים של פילו אש לבצע כמות מינימום של מחסומים/איטומים ביום, על מנת להבטיח תכנון ועמידה בלוח זמנים קצר.

כמובן שעמידה בלו”ז תלויה במשתנים שונים כגון מועד העברת הכבילה וכיוצ”ב על ידי קבלני משנה אחרים בפרויקט, ועל כן הצוותים מונחים לעבוד בשת”פ עם קבלנים אחרים באתר ומחויבים להתריע בפני מנהל הפרויקט בגין כל פרמטר אשר עשוי להביא לעיכוב הלו”ז, ולאפשר לו לתכנן מראש.

זמן שווה כסף, ועל כן בפילו אש מזמינים אתכם הקבלנים להיוועץ בסמנכ”ל הביצוע של פילו אש, מר רוני סיני, על מנת להיערך מראש באיזה שלב משלבי הבנייה להזמין את קבלן איטום מעביר האש, על מנת להימנע ממצבים של עיכובים עקב סגירת תקרות וכיוצ”ב.

תקן ישראלי 2174 – בדיקה באתר של התקנת מחסומי אש – קובע בין היתר בדיקות הרס באתר, ולכן כדאי להימנע מסגירת תקרות במקום בו עוברות מערכות.

מחיר תחרותי ואטרקטיבי:

רק לפילו אש סל מוצרים המיוצר “כחול – לבן” ונבדק במכון התקנים הישראלי. המוצרים הינם פרי פיתוחו של מר דויד פילו, יו”ר ומייסד פילו אש. לשעבר קצין ומפקד בנציבות הכבאות. המוצרים פותחו בסיוע מעבדת דרן ו/או גיא בוקסר מהנדס פולימרים.

ייצור עצמי מאפשר לחברה לתת את המחיר התחרותי ביותר בשוק הישראלי.

תקן ישראלי 2174 – בדיקה באתר של התקנת מחסומי אש – קובע גם כי כאשר מצב הבנייה בשטח אינו תואם אף פתרון שקיים בשוק, רשאי יצרן החומר, כדוגמת חברת פילו אש, לבצע הרחבת תוצאות. אפשרות זו קיימת רק ליצרן החומר לאיטום מעברי אש ויש לעשות שימוש בה במשורה, אולם היתרון שבעבודה מול חברה שהינה גם יצרנית הוא בהכרות עם מצבי השטח המשתנים והאפשרות לבצע הרחבת תוצאות אשר תהא מקובלת על יועץ הבטיחות באופן אשר לא יביא לעיכוב קבלת טופס 4, וסיום הפרויקט בזמן.

צרו קשר עוד היום

פירוט מוצרים בתחום