מיגון אש באמצעות התזה על פלדה

העוצמה האדירה של אש, שריפה והתלקחות באה לידי ביטוי לא רק בהרס של תשתיות עץ וחומרים דליקים כגון ריהוט או ציוד חשמלי. כאשר מתלקחת שריפה למשל וקיימת תבערה שמגיעה לטמפרטורות גבוהות – גם ברזל ופלדה עשויים להיפגע, להתרכך, להתעקם ולקרוס.

הדבר חשוב כל כך שכן התשתית של כל מבנה מודרני מבוססת לא רק על בטון אלא גם על פלדה, מה שעלול חלילה במקרה של שריפה להביא בקלות להתערערות היסודות של כל מבנה, עד לרמה של קריסה.

על מנת להיערך בצורה נכונה, חשוב מאוד לעשות שימוש נכון באפשרויות של מיגון אש באמצעות טכניקה של התזות על פלדה. הטכניקה הוכיחה את עצמה במקרים של תאונה, אסון ושריפה והיא בעלת חשיבות מיוחדת במבנים הנדרשים לעמידות ולבטיחות משופרים.

יצירת שכבת בידוד

הדרך הטובה ביותר להגן על פלדה ועל תשתיות פלדה מפני נזקי אש ושריפה הינה באמצעות יצירת שכבת בידוד איכותית. שכבת הבידוד הזו חייבת להתבסס על פתרונות תקניים, שעברו בדיקות חוזרות ונשנות במצבי קיצון ובטמפרטורות גבוהות במיוחד.

שכבת הגנה אפשרית ואיכותית מבוססת על יצירת שכבה של צמנט על פלדה, אותה ניתן ליישם על גבי תשתיות פלדה בדרך של התזה ישירה.

לעיתים, כאשר התזה על פלדה איננה אפשרית מסיבות שונות, ניתן להיעזר בשיטות חלופיות כגון ציפוי בצבע בעל תכונות מיוחדות או שימוש בלוחות מבודדים, כאשר המשותף לכל הפתרונות הללו הוא יצירת אותה שכבת בידוד חיונית, שחוצצת בין האש לבין קונסטרוקציית הפלדה.

התזות על פלדה באמצעות חומרי התזה תקניים ומעולים

בין חומרי הבידוד התקניים והמומלצים לשימוש על גבי פלדה ובהתזה ניתן למצוא שני חומרי התזה מובילים  MONOKOTE MK6 וכן  MONOKOTE Z146.

החומר הראשון MONOKOTE MK6 – מיושם בדרך של ריסוס, כאשר לחומר אפקט מצוין לא רק של בידוד אלא גם של עיכוב בעירה. חומר זה יכול לספק הגנה אפקטיבית אפילו לפרק זמן של ארבע שעות.
לצד הוכחת אפקטיביות בבדיקות חוזרות ונשנות, מדובר במוצר שעלותו נוחה וניתן ליישם אותו על גבי קונסטרוקציית פלדה או על גבי רצפה בצורה מהירה, בלי לעכב את התקדמות הפרויקט.

החומר השני MONOKOTE Z146 – מתאים מאוד ליישום במבנים הזקוקים לפתרונות ייעודיים בשל התנאים השוררים בהם באופן מתמשך. מדובר למשל במפעלים בתעשייה הפטרוכימית, בתי זיקוק, תחנות כוח וכיוצא באלה. חומר זה, בהתזה על פלדה מוכיח עמידות יוצאת מגדר הרגיל, גם תחת תנאי קיצון.

התזה על פלדה בחברת פילו אש

לא כל חברה הנדסית ולא כל גוף שמבצע פרויקטים של בניה יכולים לבצע פעולה של מיגון מאש כגון התזה של צמנט על פלדה, חברת פילו אש – כן!

◊ פילו אש היא חברה בעלת וותק של יותר מעשרים וחמש שנה, מוסמכת לתכנן ולהקים פתרונות מגוונים בכל הקשור במיגון אש פסיבי.

◊ החברה פועלת בהתאם לקריטריונים המחמירים של מפרט הבינוי (הספר הכחול).

עם פילו אש אפשר ליהנות מפתרונות מתקדמים וביטחון מלא, מכיוון שרק קבלן בעל וותק של יותר מחמש שנים (ולפילו אש ניסיון משמעותי וארוך הרבה יותר) יכול לעמוד במשימה על פי מפרט הבינוי של הספר הכחול.

הודות לפתרונות האיכות שלנו אפשר ליהנות מביטחון בזכות ההסמכה שהתקבלה מיצרני חומרי המיגון התקניים וכן בזכות אותם פרויקטים מוצלחים שבהם לקחה החברה חלק עד כה.

לצפייה במגוון פרויקטים שלנו בתחום מיגון אש בפלדה  לחצו כאן

בין הפרויקטים שבהם תרמה פילו אש מניסיונה למצוא את אצטדיון הכדורגל סמי עופר, בניין גוגל, קניון איילון, קריית הממשלה, בתי חולים ועוד.

בכל פרויקט ופרויקט לוקחים חלק צוותי עבודה מיומנים ומנוסים והמקצוענות ניכרת בסטנדרט האחיד שנשמר לאורך כל הדרך – הן בשלב אפיון הצרכים והייעוץ, הן בשלב העבודות בשטח והן בשלבי הסיום עד לקבלת האישורים.

למידע נוסף אודות מיגון אש – התזות על פלדה צרו קשר

צרו קשר עוד היום

שיתוף