טיח מעכב בעירה הכירו את הלוחם הפאסיבי החדש באש

מיגון אש פסיבי שמונע שריפה

המלחמה באש לא נפסקת לעולם, בשעה שחברות מפתחות סוגים שונים של מיגונים אשר מטרתם לסייע בהתמודדות ובלימה של שריפה אשר עתידה להתרחש בכל יום. בשנים האחרונות הטכנולוגיה מתקדמת בעיקר בנושא של הגנה פאסיבית, אשר מיועדת לעכב בעירה ולאפשר חילוץ של אנשים וסחורות ממבנים תעשייתיים. הלוחם הפאסיבי שצובר ביקושים הוא ללא ספק טיח מעכב בעירה.

התמודדות פאסיבית במלחמה נגד שריפות

בשנים האחרונות אנו עדים ללא מעט שריפות, אשר נגרמות מקצר חשמלי, עבודה לקויה וסיבות נוספות במבני תעשיה, מפעלים, חניונים ועוד. במסגרת הניסיון לייצר בטיחות מאש אנחנו חייבים לעשות שימוש במעכבי בעירה שתפקידם להוות את קו ההגנה הראשון, הפאסיבי, אל מול אפשרות של דליקה. מיגון אש פסיבי נועד להקנות לנו את הזמן הדרוש על מנת לחלץ אנשים, סחורות וכל דבר בעל ערך ממבנה בוער עד להגעת כוחות כיבוי אש.

מדוע אנו חייבים להגן על מבנים בהם נעשה שימוש בקונסטרוקציית פלדה?

חניונים, מבני תעשייה ומבנים נוספים נבנים כאשר קונסטרוקציית פלדה היא למעשה השלד של המבנה. אחת מנקודות החולשה של הפלדה היא העובדה שבעת חשיפה לחום גבוה ברמה של למעלה מ500 מעלות היא מאבדת מחוזקה ועלולה להוות סכנה ליציבות המבנה. לכן במבנים כאלה נדרש כיום לצפות את השלד בחומרים מעכבי בעירה מתוך רצון לעכב את ההתחממות ובכך לאפשר מרווח ביטחון שיאפשר לחלץ מהמבנים אנשים ודברים יקרי ערך טרם קריסת השלד. הגנה פאסיבית כזו כנגד שריפות יכולה לאפשר לנו מרווח ביטחון של עד 4 שעות, אשר הינו קריטי כל בעל מבנה.

 

צרו קשר עוד היום

תקן 1733

מיגון אש פאסיבי לפלדה צריך להיות מאושר לפי תקן 1733, אשר נקבע על ידי מכון התקנים. התקן, אשר מחולק לשני חלקים קובע למעשה את ההגנה הדרושה על רכיבי בניין מפלדה, והוא מתייחס לבחירת הציפוי המינרלי הדרוש לעמידה במקרים של שריפה.  התקן מאפשר לנו לחשב את עובי הציפוי הדרוש להגנה בהתייחס לדרישות התכנון של המבנה ועובי הפלדה. חישוב לא נכון של עובי הציפוי עלול לפגום במידת העמידות כנגד אש שמייצר החומר.

טיח מעכב בעירה

טיח מעכב בעירה מהווה את אחת מהטכניקות המובילות כיום בהגנה פאסיבית כנגד שריפות, יתרונות הטיח בשל עמידותו הגבוהה בפני חום מאפשר מיגון אש עד 4 שעות.

הטיח למעשה מספק שכבת הגנה, כאשר במקרה של שריפה הוא מהווה שכבת בידוד שנועדה לעכב את התחממות הפלדה והיחלשותה כתוצאה מכך. במקרה של התמודדות עם שריפות אין ספק שכל רגע של שבו נצליח לייצר עיכוב בתהליכי החלשות שלד הפלדה יעניק לנו את החופש להתמודדות טובה יותר עם השריפה וההשלכות האפשריות שלה למבנה.

חברת פילו אש מתמחה כבר למעלה מ30 שנה בביצוע, ניהול ותחזוקה בתחום מיגון האש. השילוב המושלם שבין יבוא וייצור של חומרים מעכבי בעירה וניסיון רב של עבודות שטח מקנים לחברה לספק את הפתרון המתקדם והמוביל ביותר להגנה על פלדה בהתאם לכל התקנים הדרושים ובמחירים אטרקטיביים.

צרו קשר עוד היום