מערכות הצפה לכיבוי אש - מהן והיכן מומלץ להתקין אותן?

מערכות להגנה מפני אש

התגוננות פסיבית או אקטיבית מפני אפשרות של שריפה תמיד נמצאת בסדר עדיפויות עליון של כל גורם, בין אם מדובר בהנהלות של ארגונים, חברות, בעלי עסקים ובעלים של מבנים תעשייתיים או מבני מגורים.
ישנן מספר מטרות עיקריות העומדות בפני כל גורם שציינו והן:

  • שמירה על חיי אדם
  • הגנה על העסק
  • מניעת נזק למבנה ושלמותו ונזק לציוד.

ישנם מספר פתרונות אפשריים להתגוננות ובהן גם מערכות הצפה לכיבוי אש שתפקידן העיקרי הוא להטיל כמויות גדולות של מים בפרק זמן קצר דרך ספרינקלרים באמצעות הצפה של השטח שבו יש דליקה.

מהן מערכות הצפה לכיבוי אש?

אין ספק שמדובר במערכות כיבוי אש מתקדמות המותקנות במרבית המקרים במקומות בהם אנו חייבים לכבות את האש באמצעות דיכוי מקור השריפה על ידי הצפת מים בכמות גדולה מאוד בבת אחת. המערכת עצמה מורכבת מצינורות פלדה מגולוונים בשילוב עם מתזים / ספרינקלרים פתוחים, המאפשרים זרימה חופשית וללא עצירה של המים, מיד עם קבלת הוראה ממגוף הצפה חשמלי או הידראולי שמצוי במערכת.

שיטה זו שבאמצעותה מוזרמים מים בכמויות גדולות מגיעה במטרה לבצע דיכוי של שריפה/דליקה באמצעות הצפה. היא מתבססת למעשה על השימוש במערכות כיבוי אש אוטומטיות במים. הטלת מסך מים והצפה של שטחים מסוכנים, מהווה אמצעי חשוב שנועד למנוע את התפשטות הדליקה. העובדה שמערכות אלה מבוססות על חיישנים, מאפשרות להן להיות פעילות 24/7 ולספק מענה יעיל ומהיר שמשמעותו במקרים רבים הצלת חיים ומניעת נזק לרכוש ולציוד.

היכן בדרך כלל מותקנות מערכות הצפה לכיבוי אש?

מערכות כיבוי אש מתקדמות בשיטת ההצפה מיועדות להתקנה באזורים של מיכלי אגירת דלק, מיכלי אגירת גז, מבנים המכילים חומרים מסוכנים או חומרים דליקים. בחלק ממערכות כיבוי אש אלה מותקנים מתזי רסס, שתפקידם למנוע חימום  או התחממות קיצונית של אזור הדליקה, מה שלמעשה מונע פיצוץ אפשרי באזורים מסוכנים עם חומרים דליקים ומסוכנים לשימוש. המערכת מיועדת להתקנה בעיקר במקומות בהם יש סיכוי להתלקחות שריפה או דליקה במהירות גדולה.

כיצד תדעו איזו מערכת לכיבוי אש מתאימה עבורכם?

ישנן מערכות כיבוי אש מתקדמות מסוגים שונים. בחירת ותכנון מדויק של המיקומים הנכונים בהם יותקנו המערכות, מצריכה ייעוץ מקצועי המבוסס על ניסיון עשיר של המומחים בתחום.

חברת פילו אש היא החברה המובילה בתחום מיגון האש בישראל. בחברה עובדים אנשי מקצוע מעולים ועתירי ניסיון וידע רב אשר מספקים שירות לפרויקטים ולחברות הגדולים בארץ בכדי לאפשר לארגונים וחברות התגוננות בטוחה מפני שריפות.

צריכים עזרה או ייעוץ? רוצים להתקין מערכת הצפה ומחפשים מומחים? צרו קשר  או התקשרו 077-9979712 ונציג החברה יחזור אליכם לקביעת שיחה מקצועית והאלטרנטיבות שאנחנו יכולים להציע לכם.

שיתוף

צרו קשר עוד היום