מרחב מוגן

  • PILOESH היא החברה המובילה בישראל בתחום הפתרונות למרחב המוגן, והחברה היחידה בישראל, אשר המוצרים המסופקים על ידה מיוצרים כחול-לבן.
  • PILOESH גאה להיות חלוצה בתחום, ולתת לחברות ישראליות במה לייצר עבור תושבי מדינת ישראל מוצרים שיבטיחו את ביטחונם בשעת חירום.
  • PILOSEAL ו- PMS  המותגים הפרטיים של החברה – מיוצרים בחברות מובילות בישראל, ונמצאים בפיקוח מתמיד של מכון התקנים הישראלי.
  • PILOESH מאמינה כי ביטחון תושבי מדינת ישראל צריך להיות בידיים ישראליות ולא מיובא מעבר לים.
 

ליישום הפרויקטים באמצעות הצוותים המנוסים של החברה צור קשר.

מרחב מוגן – מבוא

המרחב המוגן נועד לספק הגנה ליושבים בו מפני התקפות אויר או טילים. המרחב המוגן, אטום לחדירתם של גזים רעילים ולכן נותן מענה גם לתקיפות בלתי קונבנציונליות.

ראו הגדרות מפורטות והוראות לבניית מרחבים מוגנים בתקנות ההתגוננות האזרחית (מפרטים לבניית מקלטים), התש”ן-1990 (להלן: “התקנות”).

 

ישנן מספר הגדרות משנה למרחבים מוגנים בהתאם למיקומם:

      • המרחב המוגן הדירתי (ממ”ד) – מותקן בדירות מגורים ושטחו הפנימי (נטו) יהיה 9 מ”ר לפחות.
      • המרחב המוגן הקומתי (ממ”ק) – מרחב קומתי אשר משותף לבתי דירות בהם אין ממ”ד בכל דירה ובבניינים רבי קומות אחרים (משרדים ותעשייה בעיקר).
      • המרחב המוגן המוסדי (ממ”מ) – מותקן בכל מבנה ציבורי.

על פי חוק ההתגוננות האזרחית, נדרש מרחב מוגן בכל בנייה חדשה, וכן בכל תוספת בנייה של מעל 12 מ”ר. המרחב המוגן הבסיסי כולל חלון אטום לגזים ועמיד בפני הדף, צינור אוורור (ניתן לחבר אליו משאבת חמצן במקרה הצורך) ודלת אטומה לגזים ועמידה מפני הדף.

קירות המרחב המוגן עשויים מבטון מזוין מלא. עובי הקיר החיצוני של מרחב מוגן דירתי הוא לפחות 25 ס”מ או 20 ס”מ כקיר פנימי ושל המרחב המוגן המוסדי – 35 ס”מ. תבניות הדלת, החלון וצינורות האוורור ניצקים תוך כדי יציקת הבטון בשביל לחברם היטב אל מבנה המרחב המוגן.

מאחר ומעבר כבלי הצנרת/כבלים/מיזוג אויר פוגם באטימות המרחב המוגן יש לבצע איטום מפני מעבר עשן. האיטום מבוצע באמצעות מערכות מודלאריות PMS או באמצעות חומר משחתי PILOSEAL, הכל בהתאם להנחיות של רשויות המדינה האמונות על הטיפול בנושא זה.

צרו קשר עוד היום

שיתוף