שמיכה קרמית FyreWrap

מחיר רגיל: 2499 ₪ 
הנחה למלאי מוגבל 2229.6 ₪

יריעה קרמית או שמיכה קרמית, המיוצרת ע”י התאגיד המוביל בעולם FyreWrap הינה מעטפת גמישה חד שכבתית, עשויה אריג מחוזק מפיברגלס עטוף באופן מלא ברדיד אלומיניום, בתוכו בידוד עמיד בטמפרטורות גבוהות. שמיכות קרמיות אושרו לשימוש לתעלות, מנדפי מטבח מסחריים ומנדפים לחומרים מסוכנים, כולל מנדפים כימיים, להגנת אש עד 120 דק’. נבדק לפי תקינה אמריקאית ומאושר לשימוש ע”י מכון התקנים הישראלי כמתאים לתקן 1006 חלק 6 ו1001 חלק 2.2.

יריעה קרמית

שמיכה קרמית או בשמה האחר – יריעה קרמית, היא חומר מבודד שתפקידו למנוע שחיקה ובלאי של מעטפות וגופים שעובר בהם חום בתדירות גבוהה, ובטמפרטורות חריגות שמעבר לבידוד האש הסטנדרטי.
כמו כן, השימוש של שמיכה קרמית הוא הכרחי למען קבלתו של טופס 4 ואישור כבאות לרישוי עסקים, כשלאישור זה כשלעצמו יש משקל רב בהינתן מפגע סביבתי שכרוך באש, כזה שיכול לחסוך לכם
ולעסק שלכם נזק כספי גדול, ומפח נפש גדול עוד יותר.
לכן, במאפייניה של יריעה קרמית והיתרונות של החזקה בה כמו גם על ההשלכות של היעדרה, נעסוק בהרחבה במאמר הקרוב.

שמיכה קרמית כאמצעי הטוב ביותר לבידוד תרמי

שמיכה קרמית | שמיכות קרמיות | יריעה קרמית המשווקת על ידי פילו אש

עבור מגוון אתרים ובתי עסק שמערבים במסגרת משלח ידם עבודה עם טמפרטורות גבוהות, כאלה שמאמירות לעתים אף ל- 1000 מעלות ויתרה מכך, קיים צורך לבצע בידוד תרמי על מנת להבטיח כי לא ייגרם נזק לגוף בו החום עובר וחמור מכך – שלא תתלקח שריפה כתוצאה מאותו מעבר. כאן נכנסות לתמונה שמיכות קרמיות לבידוד תרמי.

אותו בידוד תרמי מתבצע בזכות צמר קרמי- המוכר גם בשם שמיכה קרמית, שלמעשה עוטף את הגוף אותו רוצים לבודד, ושממנו השמיכה עצמה מורכבת, אותו צמר קרמי למעשה עמיד לחום ולאש כאחד, בעודו מספק הגנה עד טמפרטורה של 1430 מעלות.

יריעות קרמיות הן חומר שאינו מזהם, קרי אינו פולט גזים רעילים ושאינו מזיק לתנור עצמו כמו גם לפועלים בסביבתו, כאשר בהיבט הגדלים והסוגים השונים, אותו צמר מגיע בעובי שמשתנה בהתאם לדרישות יועץ הבטיחות להגנת אש לשעה או לשעתיים.

שימושים עבור שמיכה קרמית

זאת ועוד, כי בהתאם ליכולתה של היריעה הקרמית למנוע נזק וסכנות המלוות לעבודה תחת אש גבוהה וטמפרטורות גבוהות, נעשה שימוש באמצעי זה למען בידוד אש במגוון תחומים ומשלחי יד.
כחלק מאותם ענפים ניתן למנות גופים תעשייתיים שמשתמשים בתנורים שונים (ליבון ו/או זיקוק), מפזרי ומחליפי חום. בנוסף, נעשה שימוש בשמיכה הקרמית גם על מנת לבצע בידוד תעלות אוויר כהלכתו.

יריעה קרמית והשלכותיה על קבלת אישור כבאות לאכלוס – טופס 4

על כל אלו, באמצעות התקנת אמצעים מצילי חיים כדוגמת יריעה קרמית ודומיה, ניתן לזרז את קבלת אישור הכבאות לאכלוס, או בשמו האחר – טופס 4.
אישורים אלו בדומה לאישור כבאות לרישוי עסקים, מבקשים להבטיח כי בטרם יאוכלס מבנה ותחל בו פעילות שוטפת, במיוחד כאשר כרוכה בו עבודה רציפה עם גורמי אש, כי קיימים לאותו מבנה כלל הכלים שישנם היום בשוק על מנת למנוע ולהפחית את הסבירות להתלקחותה של שריפה. יריעות קרמיות הן חלק מאותו ארסנל כלים חשוב לעצירת התלקחות והתפשטותה של שריפה במבנה או בעסק.

לפיכך, באמצעות התקנה של אותם אמצעים (כגון שמיכות קרמיות) שמאפשרים לכל בעל עסק ו/או מבנה כלשהו להתגונן עד כמה שרק ניתן מפני מפגעיה השונים של טמפרטורה גבוהה, יכול בעל המבנה להאיץ את קבלתו של טופס זה, כאשר המשמעות הרבה שיש לכך עלולה לחמוק מבחינה שטחית, שכן מדובר בפרט קרדינלי.

היעדר אישור כבאות לאכלוס / היעדר אישור כבאות לרישוי עסקים והשלכותיו

בהמשך לכך, במידה ולעסק ו/או מבנה שמאכלס כדרך קבע אוכלוסייה לא קיים מי מבין האישורים הרלוונטיים למען קיום השגרה בו כתיקונה, בהינתן קיומה של שריפה אשר פקדה את המקום, יכול בעל העסק למצוא עצמו אל מול שוקת שבורה.

הסיבה לכך היא העובדה כי חברות ביטוח רבות נוטות לכלול בפוליסת הכיסוי שלהם פיצוי ותשלום לעת שריפה רק אילו המבנה מחזיק בכל האישורים שקיימים מטעם רשות הכבאות והצלה, כלומר אישור כבאות לאכלוס ואישור כבאות לרישוי עסקים. היעדרם של אישורים אלה, עלול להותיר את בעל העסק עם נזקים אדירים – וללא מענה בכלל או סיוע חלקי בלבד מטעם חברת הביטוח. לאי פריסת שמיכה קרמית מחיר כבד הן מבינה בטיחותית בהקשר של שמירה על חיי אדם, והן מבחינת האישורים הנדרשים לקבלת אישור רשות הכבאות והצלה לקבלת אישור אכלוס ורישוי עסקים.

לסיכום – יריעה קרמית כאמצעי משנה זהירות שיכול להציל חיים

כפי שניתן להבחין מן הכתוב לעיל, באמצעות הצטיידות בכלי עזר משמעותי כדוגמת יריעה קרמית, כאמצעי שאין שני לו ביכולתו למנוע או למגר התלקחות שריפות, יכול כל בעל עסק להבטיח כי הוא מוכן עד כמה שניתן להתמודד עם מפגעי השריפה הפוטנציאלים, כמו גם כי יזכה לכיסויה המלא של המטרייה הביטוחית שהוא זכאי לה – אם וכאשר הגיע לצורך להשתמש בה.

 

לקבלת ייעוץ והצעת מחיר השאירו פרטים