התקנת מערכת ספרינקלרים בבתי עסק ומבנים ציבוריים, עד כמה זה חשוב באמת?

אם ברשותכם מבנה ציבורי או מבנה מסחרי ייתכן כי התקנתם מערכת ספרינקלרים מאחר והחוק חייב אתכם לעשות זאת, ואם אין ברשותכם מבנה כזה סביר שראיתם מערכות כאלה מותקנות במבנים שבהם ביקרתם. מהי למעשה מערכת ספרינקלרים ומדוע היא כה חשובה בהתמודדות מול מקרה של שריפה וכאמצעי יעיל למיגון אש?

מהי מערכת ספרינקלרים?

מערכת ספרינקלרים היא למעשה מערכת שתפקידה להילחם באש אשר מותקנת במבנים כגורם מניעתי. התקנת ספרינקלרים מתבצעת כאשר הם מותקנים על התקרה ופונים כלפי הרצפה או כלפי מוקד אש אפשריים, תוך כדי חיבורם למערכת צינורות לחץ גבוה של מים והתפקיד של מערכת כזו הוא לנסות ולהשיג שליטה על האש בטרם האש מתפשטת והופכת לשריפה.

המערכת למעשה כוללת ספרינקלרים הכוללים חיישני חום, בשעה של אירוע אש והתחממות המבנה החיישן מתוכנת להפעיל את המערכת בהגעה לעוצמת חום שנקבעה מראש, כך שמים יותזו בעוצמה גבוהה על מקורות האש באופן אוטומטי ובכך למעשה התקנת מערכת ספרינקלרים מייצרת הגנה על נפש או הגנה על ציוד.

התקנת ספרינקלרים, איזה סוגים קיימים?

בעת התקנת ספרינקלרים ישנם מספר סוגים שמהם נוכל לבחור, תוך התאמה לשטח המבנה, סוג הרכוש שמאוחסן בו והדרישות לקבלת אישור הג”א:

  • ספרינקלרים תלויים – ספרינקלרים המותקנים בתקרת המבנה ונועדו להתזת מים כלפי מטה או כלפי מוקדי אש אפשריים, התקנת מערכת ספרינקלרים כזו כוללת צינורות גלויים.
  • ספרינקלרים תלויים כיסוי מורחב – אלה מותקנים עם אפשרות לכיסוי שטח רחב במקומות בהם אנו לא מעוניינים להתקין ספרינקלרים רבים.
  • ספרינקלרים סמויים – התקנת מערכת ספרינקלרים כזו נעשית בצורה סמויה לעין, כאשר רק פיית הספרינקלר עצמה חשופה.
  • ספרינקלרים צידיים – התקנת ספרינקלרים כאלה מתבצעת בצידי התקרה עם אפשרות להתזה נרחבת לכל הכיוונים.

בנוסף לשירותי התקנת ספרינקלרים, חברת פילו אש מבצעת שירותי תחזוקת ספרינקלרים על בסיס שנתי, מה שמסייע לבטיחות המבנה וההגנה על הנפשות וכן יסייע לכם בקבלת אישור כיבוי אש לעסק שמגישים בכל שנה.

שיתוף

צרו קשר עוד היום