מיגון אש לתעלות

תעלות מנדף או תעלות גריז למטבחים, ותעלות שחרור עשן המותקנות ברחבי הבניין, מהוות בזמן שריפה אמצעי להתפשטות האש. התעלות מאבדות את חוזקן ועלולות לסכן את יציבות המקום בו הן הותקנו, ובו בזמן להאיץ את התפשטות האש ליתר חלקי המבנה. לפיכך, יש לוודא את תקינות מיגון אש לתעלות וליישם ציפוי בחומר מעכב אש, שיעכב את התחממות התעלה, ימנע התפשטות הלהבה, וידכא את העשן הנפלט בתהליך הבערה, וכך יאפשר זמן בריחה והיחלצות בעת השריפה.

מה חשוב למזמין העבודה לוודא טרם התקשרות עם קבלן ביצוע למיגון אש לתעלות?

  • שביצוע העבודה יהיה באמצעות ציפוי העונה לדרישות תקן ישראלי 1001/6 ו- 1001/2.2;
  • שהעבודה תבוצע באמצעות קבלן בעל ניסיון של 5 שנים אשר הוסמך לבצע עבודתו על ידי יצרן החומר;
  • שקבלן הביצוע בקיא בדרישות תקנות בטיחות אש והתקנים השונים והחיוניים למיגון תעלות;
  • עמידה בלוחות זמנים;
  • מחיר תחרותי ואטרקטיבי;

שביצוע העבודה יהיה באמצעות ציפוי העונה לדרישות תקן ישראלי 1001/6 ו- 1001/2.2:

ביצוע מיגון אש לתעלות מנדף או תעלות גריז למטבחים נבדק לפי תקן ישראלי 1001/6 בעוד ביצוע מיגון אש לתעלות שחרור עשן נבדק לפי תקן ישראלי 1001/2.2.

שני התקנים קובעים כי הציפוי צריך להיות כזה שנבדק לפי תקן ASTM E 2336 המחמיר, אשר כולל 5 בדיקות שונות, החל מבדיקת הציפוי כמעטפת אשר חשופה לאש מחוץ ובתוך התעלה, וכלה בבדיקות אנכיות ואופקיות לציפוי התעלה, וזאת בשונה מבדיקה לפי תקן ישראלי 931 המבוצעת במכון התקנים הישראלי הבודקת דופן אחד של התעלה המותקנת על קיר גבס או בטון, וחשופה לאש מצד אחד בלבד.

בבחירת  סוג הציפוי יש להתייחס לפרמטרים כגון משקל ומרווח בעיקר במקומות בהם היישום הינו מורכב וצפוף, בשל ריבוי מערכות וצנרת.

 

צרו קשר עוד היום

שהעבודה תבוצע באמצעות קבלן בעל ניסיון של 5 שנים אשר הוסמך לבצע עבודתו על ידי יצרן החומר:

בעת בדיקת ההתקנה בשטח, על הבודק לוודא כי ההתקנה הותקנה בהתאם להוראות יצרן וכי המתקין הוסמך על ידו. כמו כן הבודק יוודא כי קיים רצף בהתקנת הציפוי לרבות על פתחי השירות.

שקבלן הביצוע בקיא בדרישות תקנות בטיחות אש והתקנים השונים:

היתרון של רכישת החומרים מחברת פילו אש או ביצוע עבודות מיגון אש לתעלות באמצעות הצוותים המצוינים של פילו אש, טמון גם בכך שמנהלי חברת פילו אש פעילים בוועדות התקינה השונות לרבות בוועדה מרכזית 100 וועדה טכנית 116 באמצעות עו”ד נטלי אבן, סמנכ”לית הפיתוח העסקי בחברה, ועל כן מודעים לשינויי התקינה התכופים.

סדרת תקני 1001 עברה בנים האחרונות כל כך הרבה שינויים, וגם בימים אלו (9.5.18) הופץ תקן 1001 חלק 6 להערות הציבור, ועל כן החשיבות שבביצוע העבודה עם חברה אשר ערה לשינויי התקינה ותדע ליישמן במועד בפרויקט ובכך למנוע מצב בו שינויי התקינה עלולים להביא לעיכוב בקבלת טופס 4.

עמידה בלוחות זמנים:

עידן חדש בפילו אש, תחת פיקוחה של הגב’ סיגל טלקר, סמנכ”לית הכספים ובקרת האיכות בחברה, מחויבים הצוותים המנוסים של פילו אש לבצע כמות מינימום של מ”ר ביום, על מנת להבטיח תכנון ועמידה בלוח זמנים קצר.

כמובן שעמידה בלו”ז תלויה במשתנים שונים, ועל כן הצוותים מונחים לעבוד בשת”פ עם קבלנים אחרים באתר ומחויבים להתריע בפני מנהל הפרויקט בגין כל פרמטר אשר עשוי להביא לעיכוב הלו”ז, ולאפשר לו לתכנן מראש.

מחיר תחרותי ואטרקטיבי:

פילו אש היא החברה היחידה בישראל לה יריעה קרמית אשר באמצעות שכבה אחת נותנת הגנת אש לתעלות של 120 דק’. היריעה הכפולה המיובאת ביבוא בלעדי מחברת FyreWrap הקנדית, חוסכת בזמן ובכוח אדם, ומכאן המחיר האטרקטיבי ביותר בשוק.

צרו קשר עוד היום

פירוט מוצרים בתחום