שירותים ניידים

מחיר רגיל: 560 ₪ 
הנחה למלאי מוגבל 429 ₪

שירותים ניידים למקלט או לממ”ד הם על פי רוב שירותים קטנים וניידים אשר כוללים גם מיכל איסוף ויחידת ספיגה, וזאת בהתאם לתקן הישראלי 5451.

כיום ישנו מספר מצומצם של שירותים ניידים אשר זכו לאישור תקני. אי לכך, בטרם בחירת שירותים ניידים, חשוב לוודא כי מדובר במוצר בעל כל האישורים הדרושים. כמו כן, בעת התקנת שירותים ניידים, מומלץ גם להרכיב לצדם מאחז יד צמוד לקיר המהווה פתרון מצוין עבור קשישים ובעלי מוגבלויות. כדאי בהחלט להתקין גם פרגוד בסמוך לשירותים (במבנים מוסדיים וקומתיים, קיימת חובה להתקין פרגוד כאמור). בהתאם להוראות המיוחדות והנחיות המדינה, חלה חובה על התקנתם של שירותים כימיים ניידים במרחב המוגן המוסדי.

היות ושירותים ניידים הינם למעשה מיכל אסלה נייד אשר מתאים לעשיית צרכים בשעת חירום, מומלץ כי גם בכל מקלט או ממ”ד משפחתי יוחזקו/יותקנו שירותים ניידים (וזאת לנוחות השוהים במקום). בשל חשיבותו של הנושא, נקבע, במסגרת ת”י 5451, מהם הפרמטרים הדרושים מבחינת שירותים ניידים.

שירותים ניידים – ערכה מוכנה לשימוש

ערכת השירותים הניידים מוכנה לשימוש מיד עם התקנתה. בהתאם להוראות 2.4 ו-2.2.1 לת”י 5451, הערכה מסופקת עם הוראות לצרכן וגיליון מידע. כמו כן, מכלל האסלה מסופק ביחד עם מיכל אשר מיועד למי שטיפה בגודל התקין וכן חומרים כימיים המספיקים ל-5 מחזורי שימוש לפחות. התקנתם של השירותים הניידים הינה נוחה ופשוטה.

שירותים כימיים למקלט ולממ”ד – חלק בלתי נפרד מהמציאות הישראלית

כמו כן, לאור מיקומה הגיאוגרפי של ישראל והמציאות הגיאופוליטית במחוזותינו, זו אשר על אף תמורות ושינויים בנוף המדיני עדיין לא מייתרת את הצורך במיגון מציל חיים לאור האיומים השונים – עודנו קיים חשש סביר מן הצורך לשהות במרחב מוגן למשך פרק זמן ארוך וממושך. היות וכך, שירותים כימיים למקלט הם חיוניים במיוחד לשהייה ממושכת במרחב המוגן.

בנוסף לכך, לאור אותן תמורות ביטחוניות שנעשו בצד השני, הפכה המציאות הביטחונית הישראלית לכזאת אשר דורשת מהישראלים לשהות יותר ויותר זמן במקלטים לעומת בעבר, כאשר הפכו הרק”ק (רקטות קרקע – קרקע) לאמצעי העיקרי בו עושים אויבנו שימוש בעת סבבי לחימה.

כמו כן, בהינתן סבב לחימה ו/או רעידת אדמה אשר עלולה חלילה וחס להקריס את המבנה על יושביו, שהייה ממושכת בממד אינה חלום רחוק אלא מציאות ברת קיימה. בנוסף לכך, מדובר במציאות אשר במידה ותתרחש מומלץ ורצוי שבמרחב המוגן יהיו שירותים ניידים, כאשר לאותם שירותים כימיים מחיר זעום לעומת התועלת שהם מסבים בעת שהייה ארוכת טווח במרחב מוגן.

שירותים כימיים בממד מוסדי – חובה ולא רשות

כמו כן, חשוב לציין ולהדגיש כי הצורך להצטייד בשירותים כימיים ניידים כחלק מהערכות במרחב מוגן ציבורי אינה רשות או פריבילגיה שניתן לפסוח עליה, אלא חובה של ממש המוחלת על כל מרחב מוגן ציבורי בהוראת והנחיית רשויות המדינה.

בנוסף לכך וכפי שציינו טרם לכן,  ישנם מספר דגמים המאושרים לשימוש בהתאם לצורך שעולה כחלק מהסתגרות במרחב המוגן, כעדות לכך שרצוי לרכוש שירותים כימיים ניידים אלה, חשוב לזכור כי לכל שירותים כימיים מחיר שונה בין אם הם ניידים למרחב מוגן בסום שכל, ובאופן שלא יהיה משול ליציאה ידי חובה מצד הרוכשים, כאשר השירותים אינם ניתנים לתפעול במרחב המוגן עצמו – ואף הופכים את השהייה לפחות נוחה משהייתה אמורה להיות. למרות העובדה כי ישנם דגמים שונים, וכי לכל דגם שירותים כימיים מחיר שונה, עלות הרכישה היא משתלמת ביותר ברמת הנוחות וקלות השימוש והתפעול של המוצר.

הוראות שימוש – קל ופשוט לתפעול

כאמור, שירותים כימיים ניידים הם מוצר קל לתפעול ונוח לשימוש. השימוש הפשוט מתבצע על בסיס שקית אשפה ביתית ממקמים את שקית האשפה במרכז מיכל האסלה, מוסיפים את חומר/פד הספיגה בתחתית השקית, ובסוף השימוש סוגרים את השקית ומפנים אותה למיכל האשפה (יודגש כי אין לשפוך את תוכן השקית למערכת הביוב או לאסלה ביתית).

על השירותים הניידים עצמם ניתן למצוא סימון ובו:

• פירוט חומרים כימיים אשר מומלצים לשימוש והכמות הנדרשת עבור מחזור אחד של שימוש.
• פירוט חומרי הניקוי.
• פירוט בנוגע לעמידותו ויכולותיו של המתקן בהתאם למספר האנשים בתנאי שהייה של שלוש שעות רצופות ללא ריקון.
• קיבולת שפכים אפקטיבית.
• הסברים בנוגע לאינדיקטור המילוי לרבות הנחיות באשר לפעילות נדרשת עם קבלת התרעה.
• הוראות פירוק והרכבה.

לקבלת ייעוץ והצעת מחיר השאירו פרטים