בדיקת אטימות לממ"ד – כך תעשו זאת נכון

ממ”ד -המרחב המוגן לביתכם

המרחב המוגן שבביתנו, זה שהחל משנת 1992 הפך לגדר חובה בכל מבנה חדש שמוקם בשטחי מדינת ישראל, מוכרח להיות אטום ומוגן מפני כניסת חומרים חיצוניים בחירום על מנת להגן על יושבי הבית בעת הצורך, כאשר הדרך היחידה להבטיח את מוכנותו של אותו מרחב מוגן היא באמצעות בדיקת אטימות ממד בהתאם לתו תקן ממד של הרשויות האמונות על הטיפול בנושא זה.
לעומת זאת, רבים בציבור אינם מודעים למה היא כלל בדיקת אטימות ממד, כמו גם מה העלות של אותה בדיקה או מי זקוק לה, כאשר לאור זאת במאמר הקרוב נרחיב בעיקר על בדיקה חיונית זו והמאפיינים הנלווים לה.

מה נעשה במסגרת בדיקת אטימות ממד?

בהמשך לכך, במסגרת בדיקת אטימות לממד, תעשה בדיקה אשר תוודא כי לממד קיימת היכולת להישאר אטום בעת הצורך, כאשר ניתן דגש מיוחד לדלת הממד, חלון הממד, ושלמותם של 2 פתחי האוורור שקיימים בכל ממד (החיצוני והפנימי).
בנוסף, במסגרת אותה בדיקה יש לוודא גם את תקינות הדלת והחלון בהיבט יכולתם להיסגר או להיפתח בעת הצורך.

מי מוסמך לקבוע האם הממד תקין?

על מנת לקבל את אישור האטימות, זה שמעיד כי אכן הממד שברשותכם הנו ממד תקני, כשיר ומוכן לשימושכם בעת הצורך אל מול איומים חיצוניים, קיים הצורך להעביר את הממד בדיקת מעבדה ייעודית הקובעת תקן ממד- האם כשיר לשימוש או שלא. אותה מעבדה אשר מתמחה בהמצאת אישורי אטימות תוודא גם כי הממד לא עבר שינויים חיצוניים או אחרים שאינם קשורים ליכולותיו להגן על תושבי המבנה.

כלומר, בשל העובדה שממדים רבים משמשים היום כחללים נוספים במבנה, כדוגמת חדר ילדים או חדר עבודה, מועברים דרכם כבלים או צנרת לשם חיבור אינטרנט, טלפון, מזגן, מחשב וכיוצא בזאת.
בשל שיפוצים או שינויים שקורים במבנה כדרך קבע עלול הממד לאבד מיכולת הגנתו (או במקרה זה – אטימותו) שלא לצורך, ובכך הופך מ-ממד תקני ללא תקני. לכן יש לבצע בדיקת אטימות ממד שנועדה לשלול אפשרות זו.

על כן, יש לוודא כי בעלי המקצוע מבצעים איטום באמצעות מוצרים בעלי תו תקן מאושרים כגון: מערכת PMS או חומר משחתי פילוסיל של פילו אש. חומרים אלה אוטמים היטב ובצורה תקנית את המעברים, ומחזירים לקיר את העמידות שנפגעה עקב מעבר הצנרת או הכבלים.

כיצד אוכל לדעת האם הממד שלי זקוק לבדיקת אטימות?

בנוגע לשאלה מי זקוק לבדיקת אטימות לעומת מי יכול לוותר עליה לעת עתה, התשובה מתחלקת בגסות לאור קיומה או היעדרה של מדבקת תקן ממכון התקנים שמעידה כי הממד (הן חלונו והן דלתו) תקין.
לכן, במידה ואתם מתגוררים במבנה ישן אשר אינו מחזיק במדבקה זו ו/או במידה והממד שלכם הוזנח בעת האחרונה ולא זכה לתחזוקה שוטפת, מומלץ בחום לבצע את הבדיקה בהקדם, שכן אין לדעת מתי תהיה הפעם הבאה בה תאלצו להשתמש במרחב המוגן.

מהי העלות של בדיקת אטימות ממד?

לבדיקה כדוגמת בדיקת אטימות ממד מחיר שמשתנה במידה רבה לאור מאפייני הממד עצמו, כשהכוונה בכך היא שבהתאם לגודלו וסוגו של הממד, כמו גם גילו או החוויות שעבר מאז נבנה כדוגמת שיפוצים או אירועי אמת נקבעת מורכבות הבדיקה ועמה המחיר.

כמו כן, חשוב להבהיר כי גם אם קיבלתם במסגרת בדיקת אטימות ממד מחיר אטרקטיבי במיוחד, לפעמים מדובר במחיר שעלול לעלות ביוקר בעתיד, בעיקר כאשר עובדים עם גופים שאינם מורשים או מוסמכים לקבוע כי הממד תקני ואכן כשיר לשימושכם.

 

צרו קשר עוד היום