בואו נדבר על משאבות כיבוי אש והחשיבות הרבה שלהן במקרה של שריפה

מערכות כיבוי אש

מבני מסחר, משרדים, תעשייה ואף מגורים שואפים לייצר סביבה פיזית המגנה על המבקרים, העובדים או המתגוררים במבנה. לכן, נוצר הצורך והדרישה של רשות הכבאות וההצלה לפיו הבעלים מחויבים להתקין מערכות לכיבוי אש. תפקידה של מערכת כזו היא ראשית להתריע בזמן אמת, ולהגן באופן ראשוני על חיי אדם ונזק לרוכש במקרה של דליקה. מאחורי מערכות אלה, עומד הצורך לספק כמות מים גדולה בטווח זמן קצר, ובדיוק בשל כך הן מסתמכות על משאבות לכיבוי אש על מנת להימנע חלילה מכשל ברגע האמת.

מהן משאבות כיבוי אש?

במבנים רבים וגבוהים כדוגמת מלונות, בנייני משרדים, מפעלים ורבי קומות מתבצעת התקנה של מערכות אוטומטיות לכיבוי אש, שהן מערכות ספרינקלרים. מערכות אלה יכולות לבצע את תפקידן רק במידה ולחץ המים סדיר וגבוה. הבעיה מתחילה בשעה שברשויות מקומיות רבות לחץ המים אינו מספיק חזק על מנת לתת מענה למערכות אלה.
לכן, יש צורך בהתקנה של משאבת כיבוי אש על מנת לתגבר את לחץ המים ממאגר מים ייעודי המיועד לכך.

ניתן לסכם ולומר כי משאבות כיבוי אש נועדו לשמור על זרימת מים עקבית ובלחץ גבוה, במטרה להפיץ כמויות מים גדולות לחלקים שונים של הבניין. כל זאת גם במידה וישנן ומספר מערכות כיבוי אש הפועלות באותו הזמן בו זמנית. משאבות אלה מורכבות ממשאבה, מנוע חשמלי או מנוע דיזל, לוח בקרה, וצנרת ושסתומים נלווים המבטיחים כולם יחד פעולה תקינה של המערכת.

האם קיימים סוגים שונים של משאבות אלה

יש להבין כי קיימים סוגים שונים של משאבות לכיבוי אש. כל סוג מיועד ומותאם לדרישות ספציפיות של המבנה בו היא מותקנת ובהתייחס למיקום, פריסת המבנה, מקורות חשמל זמינים והשימוש המיועד.

להלן הסוגים עיקריים של משאבות הכיבוי:

  • משאבות כיבוי אש מנוע חשמלי – סוג זה מופעל באמצעות מנוע חשמלי והוא מותאם בעיקר למבנים בהם יש אספקת חשמל אמינה, הן חסכוניות באנרגיה והפעולה שלהן שקטה יותר ממנוע דיזל. מתאימות בעיקר למקומות שאינם סובלים מהפסקות חשמל תכופות.
  • משאבות כיבוי אש מנוע דיזל – מיועדות לבניינים או מתקנים בהם אין אספקת חשמל עקבית או חשש להפסקות חשמל תכופות. מופעלות באמצעות מנוע דיזל ויכולות לספק לחץ מים מתאים לשם פעולות הכיבוי במקרה של שריפה גם כאשר זרם החשמל נפסק.
  • משאבת טורבינה אנכית – משאבות כיבוי אלה מגיעות בעיצוב אנכי ומתאימות לבניינים ומבנים גבוהים עם שטח מוגבל, הן מסוגלות לשאוב את המים ממאגרים תת קרקעיים או ממקורות מים עמוקים.
  • משאבת ג’וקי – קטנה יותר ומשמשת בעיקר לשמירה על לחץ מים תקין בצנרות של מערכת המיגון, מופעלות אוטומטית במקרה של ירידה בלחץ או דליפה מהמערכת.
  • משאבת כיבוי אש צנטריפוגלית – משאבה המיועדת להתקנה במקומות בהם מקורות המים הינם בגובה המשאבה עצמה.

התקנת משאבות לכיבוי אש

משאבות כיבוי אש מורכבות מהרבה חלקים מכאניים, בשל כך ובשל חשיבותן הרבה לתפעול תקין בעת דליקה, חובה להתקין אותם על ידי אנשי מקצוע, בעלי ניסיון המוסמכים לכך. יתרה מכך בדומה למערכות כיבוי האש המותקנות במבנים השונים, גם במקרה זה יש לבצע תחזוקה שוטפת למשאבת כיבוי האש, על ידי צוות מוסמך שיאשר את תקינותה. עובדה זו תעניק לכם ראש שקט במקרה של בעירת אש במבנה וסיכון לחיי אדם, סחורות, מלאי וציוד. ההתקנה והתחזוקה שמבוצעת למערכת צריכה להיעשות בהתאם לעמידה בתקנים בינלאומיים כדוגמת התקן האמריקאי.

כיצד לבחור את משאבת כיבוי האש המתאימה?

הבחירה במשאבת כיבוי האש המתאימה, בדומה לתשובה לשאלה משאבת כיבוי אש מחיר- תלויה במידה רבה על המבנה שבו היא מותקנת. הדבר מצריך התייעצות עם אנשי מקצוע, שיכולים לנתח את פריסת המבנה, לנתח את מערכת אספקת המים, להבין מהי התשתית הדרושה ורק לאחר מכן להמליץ על המשאבה הנכונה שתעשה את העבודה. כאמור, חשוב לזכור כי המשאבה צריכה להיות חזקה ובעלת הספק גבוה, כך שתוכל לעמוד בלחצים הדרושים בשעת חירום.

פילו אש היא החברה המובילה בישראל במיגון אש. החברה מבצעת בדיקות ותחזוקה שוטפת לכל הסוגים של משאבות לכיבוי אש ומערכות כיבוי אש ובודקת את תקינותן לשם קבלת אישור שנתי.

שיתוף

צרו קשר עוד היום